‘Van de 20 studenten die heel graag bij ons stage wilden lopen, haakten er 16 af. De reden? Ons bedrijventerrein is zeer slecht bereikbaar met OV en een auto hebben ze niet.’ Dat vertelde directeur Han Sterk van het bekende schoenenbedrijf vanHaren op 19 januari tijdens onze bijeenkomst in samenwerking met Kruispunt Brabant.
Het illustreert volgens GenZ expert Martijn van Rossum hoe de nieuwe generatie medewerkers tegen werk en mobiliteit aankijkt: ze willen dichtbij werken, werken waar en wanneer ze willen. En daar makkelijk en liefst op een duurzame manier heen reizen. Werk aan de winkel dus voor werkgevers én overheid om bedrijf en bedrijventerreinen aantrekkelijker en beter bereikbaar te maken. Want maar liefst 38% van de Brabanders werkt op zo’n bedrijventerrein.
In het uitgebreide verslag lees je meer over:
De derde editie van Kruispunt Brabant trok een volle zaal in Waalwijk. We ontdekten in de praktijk hoe de (on)bereikbaarheid van ondernemers op bedrijventerreinen eruitziet. Enerzijds ging deze middag over het vinden en binden van de jongste groep medewerkers: generatie Z. Een ambitieuze en zelfbewuste groep die vaak geen eigen auto heeft. En alleen dat al maakt het werken op een bedrijventerrein voor hen onaantrekkelijk. Anderzijds spraken we over hoe ondernemers en overheid samen bedrijventerreinen aantrekkelijker en beter bereikbaar kunnen maken.