Zo begint het artikel in Bedrijvig Oss van Joep Kemkens, voorzitter van de Osse Industriële Kring (OIK) en bestuurslid bij VNO-NCW Brabant Zeeland. Er wordt naar zijn oproep geluisterd: het artikel leidde tot nieuwsberichten in verschillende kranten en Kamerlid Remco Dijkstra stelde er Kamervragen over aan de Minister.
Overal in Brabant wordt gewerkt aan de infrastructuur. De A58 wordt verbreed, voor de A2 is een boel geld uitgetrokken, de A67 komt aan de beurt, en ga zo maar door. Eén weg ontbreekt echter steevast op dat lijstje: de A50. ‘’En dat terwijl de A50 tussen Oss en Nijmegen zorgt voor veel vertraging en de komende jaren miljoenen verlieskosten voor het bedrijfsleven oplevert’’, aldus Joep Kemkens.
VNO-NCW Brabant Zeeland maakt zich hard voor een robuuste aanpak van knooppunt Paalgraven (bij Oss) en breder, de A50 tot de knooppunten Bankhoef en Ewijk. Dat doen we samen met VNO-NCW Midden, TLN en evofenedex. Het doel is om de minister te overtuigen dat het zo niet langer kan. ‘’We moeten nu echt eens gaan werken aan oplossingen’’, aldus Kemkens.