Het Nederlands Comité voor Ondernemerschap laat momenteel een onderzoek uitvoeren naar de dienstverlening van (semi)overheidsorganisaties aan mkb-ondernemers. Doel van het onderzoek is het in kaart brengen van de publieke dienstverlening aan ondernemers, hun ervaringen en wat er gedaan kan worden om de dienstverlening te verbeteren.
Mkb-ondernemingen moeten in deze veranderende economische tijden snel beslissingen maken, bijvoorbeeld op het gebied van financiering, bedrijfsvoering, innovatie en digitalisering. Voor dergelijke beslissingen hebben ondernemers adequate informatie en goed advies nodig die via websites, klantcontactcentra en andere loketten worden aangeboden.
Dat kan door het invullen van deze enquête, waarin MKB-ondernemers hun hulpbehoefte en ervaring met de huidige dienstverlening kunnen beschrijven. Invullen duurt maximaal 15 minuten en kan nog tot 25 juli.
Het Comité voor Ondernemerschap is nog niet zo bekend bij veel ondernemers, maar het heeft wel bekende leden: zoals Hare Majesteit koningin Máxima, Harold Goddijn van TomTom en economieprofessor Barbara Baarsma. Het Comité is ingesteld door het ministerie van Economische Zaken en Klimaat en zet zich in voor duurzame groei van het Nederlandse midden- en kleinbedrijf. Het Comité heeft een onafhankelijke rol in het monitoren, onderzoeken en duiden van trends en ontwikkelingen voor het midden- en kleinbedrijf en het doen van aanbevelingen. Het brengt hierover jaarlijks verslag uit, in het Jaarbericht Staat van het MKB.
Het Comité staat onder voorzitterschap van Harold Goddijn en bestaat verder uit Hare Majesteit Koningin Máxima, Barbara Baarsma, Diederik Laman Trip, Meiny Prins en Occo Roelofsen.